Innskudd og uttak på online casinoer
For å spille på et hvilket som helst nettcasino eller mobil casino må du sette inn penger på kontoen din. En av de største fremskrittene innen sektoren de siste 20 årene har vært antallet betalingsalternativer som nå er tilgjengelige.
Å sette inn på kontoen din med de fleste av disse alternativene er en prosess som bør ta noen sekunder. Når midlene dine har blitt klarert, vil du kunne fortsette og spille et hvilket som helst av spill med ekte penger på casinoet.
Å ta ut penger er like enkelt, men det tar vanligvis litt lengre tid før disse midlene behandles enn et innskudd ville gjort. Tidsrammer vil variere basert på betalingsmetoden, men alt fra 1 til 5 virkedager er omtrent standard for de fleste norske casinoer og betalingsmåter.
Selv om det kan virke lang tid, tar det lengre tid å behandle uttak på grunn av at de fleste trenger en slags manuell verifisering og også behandlingstider med bank eller betalingskontoene dine. Hvis du noen gang trenger å returnere noe til en butikk for å få refundert pengene, blir pengene sjelden betalt med en gang og tar vanligvis noen dager. Det samme kan brukes på nye nettcasino betalinger også.
Hvorfor ble mitt innskudd avvist
Selv om det er en ulempe, er det en ganske vanlig affære å få avvist innskuddet ditt av et nettcasino. Det er ikke nødvendig å få panikk eller anta at du har gjort noe galt, ettersom det er mange grunner til at en gambler kan få betalingsmåten sin for innskudd avvist av en online gamblingside.
Nedenfor har vi listet opp fire av de vanligste årsakene til at innskuddsmetoden din kan ha blitt avvist, og hvordan du kan komme deg rundt problemer med innskudd på casino, slik at du kan nyte alle spillene ditt casino har å tilby.
Min bank avslo transaksjonen
Banker er generelt redde for nettcasino transaksjoner. Tross alt er nettgambling ikke akkurat det sikreste hjørnet av internett ettersom noen nettcasinoer brukes til hvitvasking av penger eller andre former for svindel. Berømte søksmål mot gambling på internett har bare gjort bankene mer livredde for å berøre nettspill transaksjoner.
Selvfølgelig er det mange legitime nettcasinoer der ute som kun betjener kunder på en 100% lovlig måte. Men det er også offshore casinoer som ofte brukes til ulovlige formål. Siden banker stort sett bruker automatiserte programmer for å akseptere eller avslå kundetransaksjoner, foretrekker de å ikke å ta en risiko og avslå transaksjoner relatert til online betting.
Du kan alltid prøve igjen, men hvis transaksjonen fortsatt ikke fungerer og du ikke er sikker på hvorfor, kan du gå gjennom bankens retningslinjer for nettcasino transaksjoner.
Har du nådd casino innskuddsgrensen
De fleste nettcasinoer håndhever enten en daglig innskuddsgrense eller lar norske spillere spesifisere en for seg selv i et forsøk på å begrense uansvarlig gambling. Hvis innskuddet ditt er spesielt stort, er det sannsynlig at det overskrider den angitte grensen. Sjekk din nettcasino kontoside for å se om du har en innskuddsgrense.
Har du fullført KYC
Casinoer er juridisk forpliktet til å gjennomføre KYC (Kjenn din kunde) prosedyrer som bekrefter brukernes identitet. Hvis brukerne ikke har fullført prosessen, vil innskuddene deres bli avvist.
Gå over til casino kontosiden din og sørg for at du har gått gjennom KYC. Det er ofte flere forskjellige nivåer av KYC verifisering. Sjekk at du har gjort nok til å tillate innskuddet ditt.
Har du nok penger på kontoen
Har du nok penger på kontoen du betaler fra til å gjøre innskuddet du prøver på? Du må vurdere eventuelle innskuddsgebyrer eller konverteringsrater som du kanskje må betale også når du vil gjøre et innskudd i et nettcasino.
Sørg for at pengene på hvilken konto du bruker er minst like mye som innskuddet du prøver å gjøre. Hvis du prøver å tømme kontoen din fullstendig for å betale for innskuddet ditt, kan du prøve å redusere innskuddsbeløpet med noen få kroner, og det kan gå gjennom.
Du kan ha oppgitt noe feil når du fylte ut betalingsopplysninger om din valgte innskuddsmetode. Alt fra kredittkortnummeret til PayPal e-posten til faktureringsadressen din kan være angitt feil.
Sørg for at all betalingsinformasjon du har angitt er korrekt. Bekreft at det er det samme som det som vises på ID dokumentet du oppga for KYC.
Langsomme innskuddstider
Noen ganger kan det virke som om innskuddet ditt ikke gikk gjennom når det faktisk gjorde det. Dette er fordi nettcasinoer noen ganger bruker veldig lang tid på å vurdere innskudd og sørge for at de er legitime før de faktisk krediterer pengene til kontoen. Innskudd har vært kjent for å ta dager, og det er ikke alltid lett å si at transaksjonen venter.
Bare vent, hvis du vil forsikre deg om at betalingen din ble sendt, viser de fleste casinoer denne informasjonen på transaksjonshistorikk siden til casino kontoen din. Se etter “ventende transaksjoner”.
Er Internett tilkoblingen din svak?
Hvis datamaskinens internettforbindelse faller ut, vil ikke pengene dine bli satt inn. Sjekk tilkoblingen på datamaskinens verktøylinje. Hvis den er lav eller ikke eksisterende, vent til den forbedres eller flytter deg nærmere ruteren. Du kan også prøve å koble fra ruteren og koble den til igjen og vente på at tilkoblingen skal starte på nytt.
Hva er de vanligste uttaksproblemene
Vi vet hvordan det er når du prøver å ta ut pengene dine fra et nettcasino. Det kan være veldig frustrerende. Du forventer pengene, men du vet aldri når de dukker opp. Generelt er det noen vanlige problemer som kan oppstå når du prøver å ta ut penger fra et nettcasino
Disse inkluderer følgende problemer:
- Forsinkelser i behandling
Dette er et av de vanligste problemene med online casino uttak. Noen ganger kan det ta noen dager for casinoet å behandle uttaket ditt. Dette er vanligvis fordi de trenger å bekrefte identiteten din og sikre at du ikke prøver å ta ut penger på uredelig måte. Men det er bedre å unngå å spille på casinoer med lang behandlingstid for uttak. Casinoer med raske utbetalinger er alltid et bedre valg.
Noen casinoer kan kreve gebyrer for behandling av uttak, men det er sjelden i dag. Disse avgiftene kan variere avhengig av uttaksmetoden du bruker. Du kan for eksempel bli belastet med et gebyr for å ta ut penger til bankkontoen din.
- Problemer med den valgte betalingsmetoden
I noen tilfeller kan du få problemer med den valgte betalingsmetoden. Hvis du for eksempel bruker et kredittkort, kan utstederen avslå transaksjonen. Hvis dette skjer, må du velge en annen uttaksmetode.
- Uttaket ditt har blitt avvist
I sjeldne tilfeller kan nettcasinoet avslå forespørselen din. Det kan skje av en rekke årsaker. Vi vil snakke mer om det i avsnittet nedenfor.
Hvorfor ble mitt uttak avvist
De fleste nettcasino entusiaster har hatt den forferdelige opplevelsen av å logge på, skrive inn uttaksbeløpet deres, og deretter bli møtt med meldingen “Uttaket ditt med denne betalingsmetoden har vært mislykket. Vennligst prøv en annen betalingsmåte.» Det er en veldig frustrerende melding å få.
Den gode nyheten er imidlertid at det er et enkelt problem å komme seg rundt hvis du kan identifisere hvorfor uttaket ditt blir avvist. Det er noen mulige årsaker til at dette skjer.
La oss fortelle deg noen ting som kan være årsaken til problemet:
Omsetningskrav
De fleste nettcasinoer har omsetningskrav på plass for bonuspenger. Dette betyr at du må spille gjennom bonusen et visst antall ganger før du kan ta den ut. Så hvis du for eksempel har en 1000 kr bonus med et 40x omsetningskrav, må du spille gjennom 4000 kr i bonuspenger før du tar dem ut.
Når du ber om et uttak, må casinoet bekrefte identiteten din. Hvis informasjonen du gir er feil, kan de avvise uttaket ditt. Derfor kan selv noen små skrivefeil føre til problemer. Dette er grunnen til at det er viktig å sikre at all informasjonen din er korrekt før du ber om utbetaling.
Duplikat konto
I noen tilfeller kan casinoet nekte å behandle uttaket ditt hvis de tror du har flere kontoer. Prøv aldri å opprette mer enn en konto på et nettcasino. Dette regnes som svindel, og du vil bli tatt til slutt.
Bonus misbruk
Noen casinoer har strenge regler for å forhindre misbruk av bonuser. Hvis nettcasinoet tror du prøver å dra nytte av en bonus, kan de avvise uttaket ditt.
Bruke av VPN
Casinoet kan holde tilbake uttaket ditt hvis de tror du bruker en VPN. Dette er fordi noen spillere bruker VPN for å skjule sin plassering og dra nytte av bonuser eller kampanjer som kun er tilgjengelige i visse land.
Hvis du bruker et kredittkort for å ta ut penger fra et nettcasino, kan transaksjonen bli avvist hvis informasjonen du oppgir er feil. Vi har hørt om noen tilfeller der penger ble sendt til en annen persons kredittkort ved en feiltakelse fordi informasjonen ble skrevet inn feil.
Spilleren er mindreårig
De fleste nettcasinoer krever at spillere er minst 18 år gamle. Hvis casinoet tror du er under 18 år, kan de nekte å behandle uttaket ditt.
Casinoet er en svindel
I noen sjeldne tilfeller kan nettcasinoet være en svindel, og de kan nekte å behandle uttaket ditt for å beholde pengene dine. Dette er grunnen til at det er viktig å kun spille på lisensierte og anerkjente casinoer.
Slik sørger du for at ditt uttak går gjennom
Så lenge detaljene på kontoen din er oppdatert og du har en fullstendig verifisert konto, bør det ikke være noen ekstra forsinkelser for å ta ut casino gevinstene dine. Verifikasjon er et av de største stoppe punktene for mange spillere. Hvis du ikke har blitt bedt om å gjøre det, når det gjelder å ta ut penger, vil du nesten helt sikkert bli spurt.
For å fremskynde prosessen, kontakt support så snart du registrerer deg for å bekrefte kontoen din, og dette betyr at når det gjelder uttak, er det ingen forsinkelser.
Ta deg tid til å sjekke årsakene til at et uttak kanskje ikke går gjennom i avsnittene ovenfor, og sørg for at du ikke bryter noen av disse. Hvis du har problemer eller tror du kan flagge på en eller flere av disse, ta dem opp så snart du kan. Ta kontakt med supporten på casinoet ditt som vil være mer enn villig til å hjelpe og også kaste lys over potensielle forsinkelser.
Hva du skal gjøre når du opplever et problem
Jeg håper virkelig at du aldri finner deg selv i å si, «Nettcasino stjal pengene mine!» Forhåpentligvis vet du nå hva du skal gjøre når casinoet ditt ikke betaler ut. Du vil først spørre deg selv om du er problemet. Noen ganger går du glipp av et trinn når det kommer til din side av avtalen.
Å forstå alle reglene er også avgjørende for å få pengene tilbake. Hvis du vet hvordan du skal klage mot et casino, er sjansene dine for å få pengene tilbake mye høyere. Å rope inn i tomrommet kommer ikke til å bringe deg noen vei. Til slutt vil du kontakte kundeservice, de kan fortelle deg direkte hva problemet er hvis du virkelig ikke vet.
Hvis nettcasinoet ditt ikke betaler ut, må du være robust. Det er en lang og smertefull prosess å fikse dette problemet, men det kan være verdt det. Heldigvis har du kommet over tipsene mine for når et nettcasino ikke betaler.
Gambling er ment å være en morsom opplevelse. Det er små ting som kan etterligne følelsen av å vinne en jackpot. All moroa og spenningen kan ende med et hjerteslag hvis gamblingselskapet ditt ikke betaler ut.
Casino gambling for nybegynnere kan være tøft, så sørg for at du er fullt forberedt på opplevelsen ved å sjekke alle reglene hos et casino. Om problemet ikke blir fikset av casinoet, følg veiledningen nedenfor for hvordan du sender inn en klage til casinoet.
Send inn en klage om betalingsproblemet
Etter å ha innhentet alle bevisene du har, vil neste trinn være å klage til rett part. Det er mange forskjellige måter å kontakte noen om dette problemet. Når det er sagt, vil du ikke kaste bort energien din ved å fortelle noen om alle dine nettcasino innskudd uttaksproblemer når de rett og slett ikke kan hjelpe deg.
Det kan være lurt å skrive et utkast, spesielt siden du kanskje må snakke med noen forskjellige personer om dette. Her er alle de forskjellige partene du kan kontakte hvis et gamblingselskap ikke betaler ut.
Kontakt kundeservice
Du bør kontakte kundestøtte hvis du har problemer med innskuddet eller uttaket ditt. Derfor er det essensielt å velge et casino som gir profesjonell kundeservice. En anerkjent operatør vil ønske å løse disse problemene så raskt som mulig, så det er viktig at du tar kontakt med dem med en gang.
Det første vi anbefaler å gjøre når du kontakter kundestøtte er å sørge for at kontoinformasjonen din (dvs. brukernavn og passord) er riktig før du sender inn en billett eller kontakter dem via live chat. Hvis de ikke har tilgang til riktig informasjon, vil de ikke kunne hjelpe deg mye i det hele tatt.
Etter å ha sikret at alt på siden deres fungerer som det skal, er det på tide med litt feilsøking. Sørg for at eventuelle nettleserutvidelser eller tillegg ikke forstyrrer din evne til å logge på nettstedet og spille spill jevnt.
Send e-post til casinoet
Med mindre regnskapsavdelingen løser problemet til din tilfredshet, noe som betyr at de enten gir ubestridelige bevis på at du ikke kan gjøre uttaket, eller de godtar å godkjenne uttaket, er neste trinn å skrive en e-post til casinoet.
Husk å nevne at du har oppfylt alle casinoets regler knyttet til innskudd, spill og uttak. Be om en detaljert forklaring på hvorfor casinoet mener at dens avvisning av uttaket er riktig.
Etter at du har sendt denne e-posten, minnes den ved å klippe og lime den inn i et Word dokument. Gjør dette med all kommunikasjon med casinoene eller noen av deres representanter eller ansatte. Viktigheten av å gjøre dette nøyaktig vil bli tydelig hvis du må gå videre til neste trinn.
Send klage til passende gamblingkommisjonen
Hvis du har tatt alle trinnene ovenfor og er sikker på at du har et legitimt uttak som blir nektet deg, er det på tide å ta det til et høyere nivå. Hvert casino faller inn under en viss gamblingkommisjon, og dette vil vises i bunnteksten på nettsiden deres. Slå opp hvem gamblingkommisjonen er og send en klage til dem.
Disse kommisjonene har strenge regler og forskrifter som casinoer må følge for å bli lisensiert, og ethvert avvik fra disse vil få konsekvenser. Hvis de bryter avtalene sine, vil det få juridiske konsekvenser, eller de vil bli blokkert.
Saksøk nettcasinoet
Dette vil være ditt siste, og mest intensive og tidkrevende trinn i forsøket på å gjenopprette innskuddet ditt eller få din uttaksforespørselen innfridd. Det er aldri en morsom tid å involvere advokater, men noen ganger er det nødvendig. Hvis gamblingsiden din ikke betaler ut og du har et legitimt argument mot dem, vil du vurdere å ta rettslige skritt.
Heldig for deg, tok du våre tidligere råd og har allerede detaljerte oversikter over handelen din med nettcasinoet. Hvorfor? Fordi ingen advokat vil ta saken din om beredskap, du kommer til å betale på forhånd for dette.
Naturligvis, hvis uttaksbeløpet er på flere tusen kroner, kan dette trinnet være verdt det, men et omstridt beløp på mindre enn fem sifre er sannsynligvis mindre enn det du betaler i advokatsalærer.
Hvis du har råd og summen er verdt det, vil jeg vurdere å få advokaten din til å overta saken. Noen nettsteder kan fronte som et anerkjent nettsted, men kan være baksnakket hele tiden. Det er uheldig, men en veldig reell mulighet.
Beste betalingsmetoder uten problemer
Nettcasino sektoren har vokst enormt det siste tiåret eller så. Et av områdene som har dratt nytte av denne veksten er utvalget av betalingsmetoder som tilbys. Hvis du har problemer med innskudd eller uttak, er det flere alternativer tilgjengelig.
Nedenfor har vi listet opp noen av de mest populære og ikke minst de tryggeste metodene, men det er verdt å merke seg at ikke alle casinoer vil ha alle metoder tilgjengelige.
Her er de vanligste trygge casino betalingsmetodene:
Bankoverføring
Dette er den vanligste alternative innskuddsmetoden for spillere og en av de enkleste måtene å sette inn penger på din nettcasino konto. Det har imidlertid sine ulemper, prosessen tar lengre tid enn andre metoder og påløper ofte gebyrer fra både banken din og casinoet.
Kryptovaluta
Du kan også være i stand til å bruke kryptovalutaer som Bitcoin eller Ethereum som en måte å sette inn penger på kontoen din på et online casino hvis de tilbyr dette alternativet. Kryptovalutaer har en tendens til å tilby bedre sikkerhet siden de ikke er lagret i bankenes databaser slik vanlige valutaer er. Dessuten er anonyme transaksjoner mulig med dem.
E-lommebøker
Digitale lommebøker kan også brukes til innskudd på nettcasinoer. Det er tonnevis av populære e-lommebok tjenester tilgjengelig, som Apple Pay, Neteller, PayPal, Skrill, ecoPayz også videre.
Forhåndsbetalte kort
Disse fungerer på samme måte som innskudd med Visa og Mastercard kreditt eller debetkort, med unntak av at du må fylle på før du kan bruke dem. Imidlertid vil ikke alle nettcasinoer akseptere betalingsmetoder via forhåndsbetalte kort som Paysafecard eller AstroPay.
Beskytt deg selv med trygge nettcasinoer
Hvis et nettcasino ikke betaler ut, så er det første tipset for deg å ikke spille på dem i utgangspunktet. Det er åpenbart umulig i ettertid, men enten tenk fremover slik at dette problemet ikke oppstår eller bruk det på sjekklisten din neste gang du søker etter trygge norske casino som Big Boost Casino.
Et casino med et rykte for å forsinke/avslå uttaksforespørsler eller uregelmessigheter i innskudd har allerede blitt flagget som sådan på internett. Dette vekker også spørsmålet, «Kan et casino beholde pengene dine», og svaret er ja. Du vil virkelig ikke at dette skal skje med deg, så det er viktig å bruke et trygt og anerkjent nettcasino.
Gamblingfora og casino anmeldelser og kommentarene til de samme, er gode steder å starte forskningen på, men de beste kildene for casinoer å unngå er de svartelistede nettcasinoene som vedlikeholdes av noen nettsteder.
I motsetning til gamblingfora, som ofte inneholder anonyme påstander som kanskje eller ikke er nøyaktige, er disse svartelistene kuratert av organisasjoner med en egeninteresse i å gi nøyaktige og ærlige vurderinger av online spill operasjoner.
Hvis nettcasinoet ditt nekter å betale ut, bør du vurdere å flytte til mer anerkjente casinoer som vi har listet på topplisten vår øverst på siden. Ellers vil du bli sittende fast og si: «Nettcasino stjal pengene mine!». Og du vil være veldig uheldig om det skjer.